Naar de kinderboerderij... maar dan USA-Style!

8 november 2012 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

De kindjes hadden vandaag duidelijk nog iets teveel Disney in hun benen... Annika meldde zich vannacht om 1 uur met de boodschap 'dat ze het eng vond' (wat er dan precies eng was weten we niet) en Lars was vanmorgen ook tamelijk ongenietbaar. Maar nadat Anni in papa en mama's bed had doorgeslapen en Lars zijn boze bui door het badputje had laten wegspoelen waren we dan toch weer klaar voor een nieuwe dag vol avonturen.

Omdat het weer onder invloed van het nieuwe stormfront een stuk koeler is dan normaal hier het geval is, was het in ieder geval geen zwemweer. Met een graad of 19 en volop zon was het de perfecte dag om weer erop uit te trekken. Deze keer naar de Green Meadows Petting Farm in Kisseemee, een half uurtje hier vandaan. Onze verwachting: een soort kinderboerderij met speelgelegenheid en een ijsje. De werkelijkheid: een zeer georganiseerd bezoek aan een soort kinderboerderij met allerhande dieren onder leiding van een all american tourguide (wel netjes bij de groep blijven hoor!).

Eerst hadden we bij de entree onze gebruikelijke schrikreactie over de toegangsprijs... Maar gelukkig hadden we in de auto nog een couponnetje waarmee een van ons gratis mocht en Eric er nog twee Dollar extra korting uitsleepte... Goed gedaan!

Aldus waren we binnen en mochten (of eigenlijk, moesten) we wachten op onze tourguide om als eerste een eendenhok binnen te gaan. Daar mochten we proberen om er een te vangen zodat die geaaid kon worden. Dat viel nog helemaal niet mee... (gouden reistip: beter geen witte legging hierbij dragen....). De eenden stoven alle kanten op, wat tot grote problemen met onze Anni leidde. Die vond dat maar niks.

Na het aaien van een paar andere dieren (lama's, koeien, varkens en een minikoe van circa 1x1 meter met een uitstekend ondergebit met de naam Ugmo) mochten we mee voor de 'hayride'. Stel je het volgende voor: een trekker, een aanhanger met hooibalen erin en dan een rondje van 5 minuten langs niks. We kregen er een beetje de slappe lach van, het was echt zo suf!

Toen weer achter onze tourguide aan voor een rondje paardrijden, dat viel uiteraard wel goed in de smaak bij Lars en Annika. Net als het koemelken, waar ze allebij een paar keer opnieuw in de rij gingen staan om een straaltje melk uit de koe te krijgen, leuk! Daarna gingen we door naar het kuiken-knuffelen... Piepkleine kuikens mochten op schoot komen zitten om geknuffeld te worden, zo ook bij Lars en Annika. Jammergenoeg schrok Anni zo van het feit dat het kuiken echt leefde en een snaveltje had, dat ze het arme beestje met een enorme zwaai van zich af gooide, zo in het zand.... Nadat ik het arme dingetje had opgeraapt en het zand eraf geblazen, bleek hij gelukkig in orde te zijn. Anni moest er nog wel 5 minuten van huilen, maar uiteindelijk was het allemaal weer goed.

Nog een stukje met de trein (weer zo'n Road to nowhere) en daarna nog even spelen bij de glijbaan en andere dingen, en de dag was helemaal top. Toen het zonnetje tussen de bomen begon te zakken, was het weer tijd om te gaan. Na een stop bij een mega Target supermarkt om lasagne voor de kleintjes in te slaan, direct naar huis. Lekker eten en lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag!