Let's go take a ride on the Monstertruck!

9 november 2012 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Vraag van de dag: wat zullen we vandaag gaan doen? Opnieuw heerlijk weer maar net te koud voor zwemmen en zonnen. In de couponboekjes die we hebben gekregen, staan activiteiten te over. Moeilijk kiezen... Tot ik de advertentie van de citrusvrucht-farm zie waar je kun spelen, je eigen voorraad citrusvruchten plukken ennnnn..... een rit per Monstertruck maken! En ook nog eens niet te ver weg, perfect dus.

Gewapend met ons couponnetje en het adres (levert toch zomaar weer 10$ korting op maar je moet het wel echt meebrengen hier) komen we een half uurtje later bij de farm aan. Annika en Lars vinden het meteen leuk als ze de glijbaan en wat schommels zien. Dat we een uurtje moeten wachten tot de volgende tour vertrekt is dus geen probleem!

Showcase of Citrus heet het bedrijf, en het is een echte working farm en een echt familiebedrijf. Letterlijk tussen het plukken door verzorgen familieleden de tours met de monstertruck, over ruim 4.500 acres land. Bestaande uit citrusboomgaarden, veeweiden en moeras en bos. De monstertruck is een omgebouwde schoolbus op het onderstel van een echte Monstertruck zoals je die op tv wel ziet.

Om 14.00 uur mogen we aan boord, en er gaat ook een krat met sinaasappelen mee. 'Cowcandy', oftewel snoepgoed voor de koeien noemen ze dat. Met een loeiende claxon, lijkt wel een misthoorn, rijden we weg, een enorme stofwolk achter ons latend. Annika vind het fantastisch, op haar knieën zit ze naar buiten te kijken en te genieten. Naar korte tijd komen we bij de veeweiden. De koeien komen meter geïnteresseerd naar de truck toe en we mogen ze de vruchten toegooien. Nooit gedacht dat koeien dat lekker vinden, maar met schil en al verdwijnen de grote oranje vruchten in een razend tempo.

Onze chauffeur is een echte stoere cowboy, en de kinderen die dat willen, mogen onder zijn hoede op het grote wiel komen staan om de koeien uit de hand te voeren. Lars wil wel, en uiteindelijk Annika ook. En dat voor een meiske dat gisteren nog een mini kuikentje te eng vond om vast te houden.

De tocht gaat verder langs de boomgaarden en door diepe waterpoelen. Hier en daar zien we vogels en andere dieren. De alligators die er ook op het terrein zitten, laten zich jammergenoeg vandaag niet zien. Ondanks al het gehots en gebots wordt Lars steeds moeier en valt uiteindelijk zelfs in slaap! Eric en ik genieten van de tocht, het is echt een superleuke ervaring! Na een uurtje ongeveer zijn we weer terug bij ons beginpunt. Het was top!

Waar we ons hier ook telkens over verbazen is het ontbreken van ongedierte. Niet op ons terras, niet in de disneyparken, en zelfs niet bij al dat citrusfruit... nog niet een wesp hebben we gezien! Wel erg lekker... we hadden wel rekening gehouden met muggen en andere plagers, zo hier in deze moerasachtige omgeving.

Voor morgen staat er een dagje strand op het programma. De temperaturen schieten weer omhoog naar hun normale waarden, een graad of 25. En wij gaan de Westkust ter hoogte van Tampa verkennen, op zo'n anderhalf uur rijden van hier.