Zonder dagje Disney is de vakantie niet compleet...

7 november 2012 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Hoewel we eerst gedacht hadden om wel zonder te kunnen, is Orlando zonder Disney eigenlijk geen optie... Overal om je heen zie je de aanwezigheid van Disney, je wordt er als het ware in ondergedompeld.

Daarom gisteren toch maar de kaarten voor het Magic Kingdom aangeschaft, bij de receptie van ons resort. Nadat we een kwartiertje bijgekomen waren van het bedrag dat we moesten betalen (geen sprake van kinderkortingen hier), onderweg naar Disney. De parken hebben hier gewoon hun eigen snelweg, zodat je met 55 mijl per uur langs verschillende afslagen naar  alle mogelijke parken, resorts en andere Disney-activiteiten raast.

Onvoorstelbaar hoeveel ruimte hier door Walt Disney gevuld wordt. En je voor te stellen wat daar dan allemaal verdiend wordt... Een beetje ticket kost al meer dan 80$ per persoon. De grap is wel dat, naar mate je meer parken bezoekt of meerdere dagen naar een park gaat, de kosten redelijk snel afnemen. En in de parken kun je op iedere twee meter wel iets kopen. Souvenirs, veel eten natuurlijk, of een complete 'make-over' voor kleine meisjes. Waarbij ze worden omgetoverd tot een levensechte versie van hun favoriete Disneyprinses, compleet met pruik en make up en prachtige jurk. Dat wij ook volwassen mannen zagen die met schmink en al waren omgetoverd tot Kapitein Haak vonden we dan wel weer erg Amerikaans....

Voordat je arriveert in het park van je keuze, heeft Disney ook het ultime transport geregeld van de parking naar de entree. Per treintje naar een boot of monorail, en dan pas ben je in het park. Want te veel lopen, daar doen ze hier niet aan.

Verder is veiligheid natuurlijk een groot issue hier. Tot onze hilariteit werd ook onze bolderkar door de entreebewakers als te onveilig bestempeld... Het was namelijk niet toegestaan om iets achter je aan mee te trekken. Want stel je voor dat je per ongeluk over iemands teen zou rijden, en die persoon zou vervolgens Disney aansprakelijk stellen voor dit immense gevaar... Aan ons werd dan ook vriendelijk verzocht onze kar op te slaan en onze weg te vervolgen met  een dubbele wandelwagen. Die ons zonder kosten beschikbaar werd gesteld... Dat doen ze dan wel weer heel goed! Met 1.000 excuses voor het ongemak konden we onze weg vervolgen. Heel grappig.

Voor de kinderen was het Magic Kingdom overweldigend... Bijna alle attracties waren voor hen wel toegankelijk, maar de lijn tussen spannend en te eng was wel dun... De attractie van Winnie de Pooh vond ik zelf een van de mooiste voor de kleintjes. Bijzonder was ook dat hier geëxperimenteerd werd met een nieuwe manier van wachten. In plaats van de bekende lange rij die zich heen en weer slingert, was er een interactief speelgedeelte waar de kinderen vrij konden spelen. Een goed idee! Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de Efteling met iets dergelijks gaat komen!

Uiteindelijk hebben we een fantastische dag gehad met heerlijk weer, fris maar stralend blauwe lucht en zon. We waren rond zes uur 's middags weer terug bij de auto en nog voor we het parkeer terrein afwaren, sliepen de kleintjes allebei al. Helemaal versleten. Diner dan ook maar overgeslagen voor hen en zelf thuis een eitje gebakken. Het was een heerlijke dag!