Aangekomen in Davenport

4 november 2012 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Na onze eerste nacht in Miami, Bal Harbour, natuurlijk veel te vroeg wakker... Rond half 5 s'nachts was het wel gedaan met de slaap bij moeder en kinderen. Dat gaf ons wel de gelegenheid om de zon te zien opkomen boven de Atlantische oceaan. Prachtig.

Na een prima ontbijt bij het Best Western hotel gingen we mooi op tijd weer onderweg. Ons einddoel van de dag was Boca Raton, ongeveer 70 mijl noordelijker aan de oostkust van Florida. Maar eerst een rondje Miami Beach. Via Ocean Drive alle deco-gebouwen bekijken en af en toe een glimp van de oceaan. Veel joggers, fietsers en... politieauto's. Ongeveer 1 per km. Het is natuurlijk volop election time en Florida behoort tot de zogeheten swing states, de staten waar niet traditioneel op de democraten of republikeinen wordt gestemd. Om die reden is er hoog bezoek: president Obama reist door Florida om de zwevende kiezers aan zich te binden.

Of dat zal lukken is nog maar de vraag... Onderweg vandaag zagen wij toch vooral steunbetuigingen voor Romney en Ryan, de Republikeinse kandidaten.

Onze route voerde gisteren van Miami via de A1A scenic Highway naar Boca Raton, pal langs de kust. Dus toen we een fijn strand met barbecues, speeltoestellen en parkeerplaats zagen was de keuze snel gemaakt. De kinderen hebben heerlijk in de Atlantische oceaan gespeeld en ook wij zaten te genieten. Na wat schommelen, zwemmen en natuurlijk een ijsje zijn we doorgereden naar Boca.

Ons hotel daar was prachtig, maar lag een beetje ongezellig. Gelukkig vonden we in de buurt een prima restaurant waar we voor happy hour tarief snel een hapje konden eten. De kinderen waren versleten... En wij ook. Het tijdsverschil is toch wel pittig. Dus op wilskracht wisten wij het tot 21.30 uur te rekken... Maar toen was het ook echt gedaan. Slapen! Beetje jammer alleen dat hier in Florida vannacht de klok terugging en we een extra uur hadden. Net niet wat je wilt als je om half zes wakker bent en het blijkt pas half vijf te zijn.

Het riante ontbijt vanvanmorgen maakte het weer helemaal goed... Werkelijk al het denkbare stond op het buffet of werd Cooked to order voor je gemaakt. Heerlijk. Daarna begonnen aan een lange en ook wel saaie rit richting Davenport, de plaats waar we zeven nachten zullen blijven. Toen we het Resort opreden keken we onze ogen al uit. Mooi!!! Toen we met onze net veroverde sleutel de door van kamer 802 openden waren we aangenaam verrast. In plaats van de geboekte twee kamers bleken we zelfs over drie slaapkamers te beschikken. En twee badkamers, een riante woonkamer, een keuken met alles erop en eraan en plenty opbergruimte. Echt geweldig!

Kinderen helemaal door het dolle heen en wij ook happy. Morgen lekker de omgeving verkennen en genieten!